מונים בבניינים עם כלי רכב חשמליים
הפתרון האידיאלי למניעת חילוקי דעות בין דיירים וחברות ניהול
מונה נטען מקל על התנהלות ההתחשבנות החודשית ומעניק מעקב קבוע בגין הצריכה והשימוש. הפיתרון האידאלי למניעת חילוקי דעות בין דיירים וחברות הניהול
- פתרון מושלם לבעלי רכבים חשמליים
- התקנה פשוטה יותר
- התנהלות קלה
- שליטה מלאה עבור צריכת החשמל
- התראה להטענת המונה ופונקציות נוספות
הצעדים הבאים
הצעדים הדרושים להתחלה
- וועד הבניין או חברת הניהול מאשרים את השימוש במונה הראשי לצורך התחברות.
- החשמלאי שלנו או שלכם בודק את התשתית ונותן ייעוץ ומחיר להכנת התשתית.
- הצעת המחיר והניירת מתקבלת וההתקנה מתחילה.
|
|
סוגי הטעינה
מהירות הטעינה
מהירות הטעינה היא פונקציה של זרם החשמל הזמין, סוג תחנת הטעינה ותכונות הרכב. הטענה סטנדרטית מבוססת על זרם חלופי ומספקת טעינה מלאה תוך זמן מסוים או מספר שעות, תלוי בכמות זרם החשמל הזמין. הטענה מהירה מבוססת על זרם חשמל ישיר עם יכולת טעינה של עשרות דקות. חשוב לוודא מול ספק הרכב את יכולת הטעינה של הרכב.
סוגי מיקום טעינה
מיקום קבוע
ניתן להשתמש בנקודת טעינה במיקום קבוע שבה המשתמש מטעין את רכבו, כגון מקום חניה קבוע בבניין או במשרד.
מיקום משותף
תחנת טעינה המשמשת רכבים שונים בשטח משותף למשל תחנות דלק, מרכזי קניות או חניה ציבורית.
עלות
כמה זה עולה
תלוי במונה חד או תלת פאזי, מחיר ההתקנה הבסיסי של מונה ועמדה הוא בין 400 ל- 1500 ₪ כל עוד התשתית תקינה והמרחק מלוח החשמל סביר. המחירים תלויים בתוואי התשתית ועובי חוטי החשמל הנדרשים.
|
|
התקנת תחנת טעינה EV
התקנת עמדת טעינה בבניינים
ניתן לבצע על ידי חשמלאי מוסמך בלבד. החשמלאי יתקין קו חשמל למיקום הטעינה והוספת שקע כוח או עמדה שמחוברת ישירות ללוח חשמל מיועד.
יש להתייעץ עם חשמלאי מוסמך לגבי עלויות התקנת תשתית שמושפעות על ידי תוואי קו החשמל והציוד הנלווה לצורך ההתקנה.
פרמטרים ותשתית רצויה
תשתיות ופרמטרים נדרשים
- חשמל מרשת
- שנאי מרכזי
- קו הכניסה הראשי
- מונה וועד משותף
- מתג ניתוק
- כוח זמין
- מפצל
- עוצמה (VA) לכל נקודה
- לוח מרכזי
- מונה נטען
- התחברות לשקע רגיל
- התחברות לתחנת טעינה
|
|